Linneas Jul

Ekologiskt till jul


Den här julen har jag övertalat min familj att köpa en ekologisk julskinka. Eftersom jag är vegetarian och min sambo inte äter gris, så äter inte vi julskinka. Men jag tänkte att jag skulle försöka få min familj att bli lite mer ekologiska, och då börja med julskinkan! :) Jag och min sambo är ganska noga med att alltid välja ekologiska alternativ eftersom vi båda anser att det är väldigt viktigt. Dessutom, på julen ska man ju vara lite extra snäll, såväl mot varandra som mot våra medmänniskor, natur och värld :)

Brukar ni köpa ekologiskt till jul? Eller köper ni alltid de ekologiska allternativen? :)


(Bilden är lånad här.)

Kommentarer
Postat av: Lina

Mamma köper varje år en halv ostyckad gris från ett slakteri i närheten hemma, och styckar sedan den. Jag tror inte den är ekologisk, men de garanterar på slakteriet att grisarna levt utomhus och haft ett bra liv och dessutom levt däromkring. Så julskinkan vi köper och styckar till själva är så gott som ekologisk och smakar mumma! :D Mycket bättre än den rosa, köpta skinkan :P

2011-12-07 » 16:24:02 URL: http://www.sagojul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!