Linneas Jul

jullista

  Hade du en bra jul förra året?

O Ja!! Den var jätte mysig, både julafton och allt julstök innan! Här fick vi även en vit jul, så det var riktigt mysigt! :)

   I vems hem firade du jul?
 Oj, vi var på många ställen. Jag och min sambo sov hos min mamma o pappa, så vi vaknade där. Sen åkte vi till min famor och farfar och firade med släkten på pappas sida. Sen åkte jag och sambon till hans familj och firade med dom, sen på kvällen åkte vi hem till mamma och pappa igen och avslutade julafton där. :)
 

Vilket är ditt bästa barndoms-julminne?
Det finns så många! Men alla jular tillsammans med min mormor var underbara. Men jag kommer ihåg en specifik julafton när vi var små och vi hade firat jul med mammas släkt hemma hos min moster. Vi hade ätit god mat, fått fina julklappar och på kvällen gick jag, mamma, moster och min bror ut och tittade på stjärnorna. Samtidigt som min moster berättade en massa olika sagor för oss om olika Gudar och myter. Det var supermysigt!
 
   Vilket är ditt värsta barndoms-julminne?
 
Oj, när jag var mindre firade vi jul med ett par personer som drack ganska mycket - det var inga roliga julaftnar.
 
 När slutade du tro på tomten?        
 
Jag tror fortfarande ;)


   Vad är det godaste du har ställt ut till tomten på julafton? 
 
Gröt :)
 
 Ger du något till välgörenhet etc under julen?

Jag brukar ge lite småsummor då och då. Men brukar ge lite mer under julen :) Dessutom är jag blodgivare, fadder och vegetarian - så jag ger året om. :)

När julhandlar du?

Jag brukar kunna börja i augusti eller September x)

Hur dags vaknar du på julafton?
 
Runt kl 07.00 ungefär :)
 
 När äter ni julmat?

Ehm.. Tidigare åt vi efter Kalle Anka, men eftersom jag och min sambo firar med både min familj och hans äter vi innan kalle anka med min familj (Ca 14.00) och om vi orkar mer så äter vi efter kalle anka hos hans familj (ca 17.00) x)

Hur dags öppnar ni julklappar?

Förra året öppnade vi julklappar i tre omgångar. Först hos min farmor och farfar alldeles innan Kalle Anka. Sen hemma hos sambons föräldrar runt. (17-18) och sen hos mina föräldrar runt kl 20.00.
 
 Vad är den bästa julklapp du någonsin fått?

Oj, jag fick ett barbiehus när jag var liten som jag älskade! Jag tror faktiskt att jag gillade alla klappar när jag var liten (jag och min bror var väldigt tacksamma att ge julklappar till, vi blev glada över ett par strumpor! haha) Nu på "äldre" dagar tycker jag om att få personliga och genomtänkta saker! :)


 Hur brukar din stad/by/kommun julpyntas?
 
 Hm.. *tänker efter*. Jag tror dom sätter upp en massa ljus. Sedan rinner det en å genom Falun som det går broar över och broarna brukar pyntas med girlanger och ljus! :)
 
Hur länge är du ledig vid jul?
 
Nu pluggar jag på distans. Så egentligen är jag väl inte ledig något. Men jag ska planera in plugget så jag får vara ledig lite :)
 
 
Hur länge efter jul har du kvar din julgran?
 
Efter nyår någon gång. Jag brukar ofta "städa" ut julen ganska snabbt efter julafton.

Har du någon gång firat jul utomlands?

Nej
 
 Har du någon gång gjort egna julkort?
 
När jag var liten brukade vi göra det i skolan. Annars brukar vin ite göra det. Men är sugen på att göra det i år :)

Tycker du om att sjunga julsånger?

Ja, men det låter inte så bra ;)


 Vem vill du helst fira jul med utöver familjen/släkten?
 
Hm.. Hellst vill jag bara fira med släkten ;) Men annars så firar jag gärna med trevliga och jultokiga människor :D Jag vill i alla fall inte ha några "jul-hatare" men ;)

 Om du fick tio miljoner, hur skulle du fira jul då?

I ett stort och fint hus jag köpt med alla nära och kära. Jag skulle köpa lite dyrare presenter och ge alla det dom verkligen vill ha. :)


 Om du kunde ändra något med julen, vad skulle det vara?

Att se till så det alltid är snö. Att den varade lite längre. Att se till så alla människor hade någon att fira jul med så ingen behöver vara ensam!

Tror du att vi får en vit jul i år?

Jag hoppas det! Ja, det tror jag! :D

Vad vill du att tomten ska ha med sig för julklapp till dig?

En dator med alla Sims spel, Age of empire spelet och borderlands :)

Kommentarer
Postat av: Elisen

Nu är det inte långt till jul!:D längtar till den härliga julstämningen:D

2012-10-16 » 10:01:24 URL: http://allinlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!