Linneas Jul

Blossas årsglögg 2013

 
För ett tag sedan släppte den stora glöggtillverkaren Blossa smaken på sin årsglögg för 2013. Men något som är nytt är att vi inte får veta den faktiska smaken på glöggen, utan enbart att dess smak är inspirerad från Dalarna (mina hemtrakter alltså!!)
 
Blossa vill höra konsumenternas tankar om smaken och vad VI tror finns i denna dryck. Men en liten hint ges på deras hemsida där de skriver en varning för alergiker: 

 

Viktig information till allergiker

Om du är allergisk mot frukter och bär bör du undvika Blossa 13.

 

Därför tror ju jag givetvis att denna glögg innehåller bär eller/och frukt. Några har redan fått provsmaka glöggen och diverse teorier och smakupplevelser har kommit till ljuset. Några tycker att den smakar bär, lingon, yllestrumpor (?!) m.m.

Som en äkta dalkulla sitter jag här och funderar "Hur ska något smaka för att smaka Dalarna?!" Om vi tänker oss bortom flaskans falurödfärg och kurbitsmålningen som antagligen är där för att få oss i rätt Dalastämning. Kan den smaka Falukorv? Knäckebröd? För vad har vi i Dalarna egentligen som är typiskt dalarna? Jag skulle bli något förvånad om jag får smaken av körv i munnen när jag tar en klunk varm glögg. Nej, det här måste vi forska lite djupare i! Jag lär helt enkelt gå och köpa mig en flaska för att ta reda på om min uppfattning av hur Dalarna smakar är densamma som de experter som tagit fram smaken. För allvarligt. Smakar den lingon, hjortron eller något sådant kommer jag bli besviken, även om glöggen i sig är god. För att är det en riktig Dalaglögg ska den smaka hemma för mig. Den ska vara trygg, god och ge hemkänsla. Så jag har stora krav på årets glöggsmak ska ni veta! ;)

 

Vad glöggen faktiskt är smaksatt med kommer vi få veta på Lucia!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Monica

Jag tror den smakar getmjölk jag! :)
Känner du dig hemma då? :P

2013-10-14 » 12:36:00
Postat av: Jossan

Rödfärg kanske ;)

2013-10-15 » 08:12:24
Postat av: Julblogg-tipsaren

Kommer ihåg den där blossa glöggen, den var jättegod! Årets (2015) var riktigt magnifik också - så god att de faktiskt borde göra den till en klassiker! Bergamot var ingrediensen. Riktigt god!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!