Linneas Jul

Årets julkalender!


2011 blir det Tjuvarnas jul i SVT - en julsaga i Charles Dickens-anda lyder beskrivningen.

Julkalendern utspelar sig i sekelskiftet 1900-tal och handlar om tjuvligan Klappnapparna som gör sig beredda att stjäla varuhusets pengar i julruschen.
- Vi ska spela in i gamla 1800-talslägenheter och på Skansen, bland annat, så vi hoppas att det kommer kännas genuint, säger Lisa Andrae, projektledare för årets och nästa års julkalender.

Gustaf Hammarsten spelar ficktjuven Kurre och i övriga roller syns bland andra Elisabeth Carlsson och Claes Malmberg.
Tjuvarnas jul är en originalhistoria och skrivs av Stefan Roos och Per Simonsson.


Källa

Se bilder från julkalendern här!


Jag tycker att årets julkalender låter riktigt rolig! Jag måste säga, att jag tycker att de senaste julkalendrarna har varit ganska dåliga. Dom är väldigt barnsliga och det känns som att de endast är riktade till barn. Men, jag får lite hopp om årets kalender!

Jag hoppas att den är lika bra som mina favoriter Trolltider och Mysteriet på Greveholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!