Linneas Jul

Årets julkalender 2013

Hej allihop!
 
Jag har fått en hel del önskemål om att jag ska börja skriva på den här bloggen och jag ska väl göra ett försök! Men jag lovar inte att det kommer hålla i sig då jag är en jättedålig bloggare! ;) Men om det är lite dött här så rekomenderar jag verkligen min kusin Josefines julblogg och min mamma Monicas julblogg! :)
 
Men som ett första inlägg tycker jag att det passar sig att skriva om årets julkalender som ska gå på tv! :)
 
"Barna Hedenhös uppfinner julen" är namnet på julkalendern för 2013. 
 
 
Detta går att läsa om kalendern på SVTs hemsida:
 

”Barna Hedenhös uppfinner julen” bjuder på ett komiskt och spännande äventyr om världar som krockar. Det är en varm saga om vikten i att vara tillsammans och bry sig om varandra. Inte minst om det ska bli en riktigt mysig jul.

Barna Hedenhös uppfinner julen baseras på karaktärerna från Bertil Almqvists klassiska böcker. Familjen Hedenhös återintroduceras i  en nyskriven historia som tar dem på en hisnande resa till Stockholm anno 2013. De hamnar i komiska och spännande situationer när stenålder möter samtiden.

Mamma Knota och pappa Ben spelas av Sissela Benn och Fredde Granberg. Övriga roller spelas av bland andra Lotta Tejle, Sten Ljunggren och Per Andersson.

 

Läs mer om kalendern här.

 

 
 
 
Tror ni det kan bli något bra av det här? :)
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Härligt att du är på gång! :)

2013-10-14 » 12:34:05
Postat av: Jossan

Woho :) Va roligt att du skriver! Puss å kram

2013-10-15 » 08:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!