Linneas Jul

Lussekatter och jultidningar

Hej allihop!
 
Nu är det verkligen höst här i Dalarna. Löven har fått en underbar gul-röd-orange färg och dagarna är inte längre lika varma. Det har även hunnit bli frost på sina ställen. Underbart tycker jag som älskar hösten! Älskar att man kan ta på sig lite tjockare tröjor, halsdukar och vantar, men fortfarande kunna ha tunnare jackor! :)
 
Häromdagen bakade jag och min mamma lussekatter. Nu tror ni väl att vi har blivit galna! ;) Men enligt mig så ska man göra det man blir glad av, och vi blir glada av allt som hör julen till. Så varför ska man då skjuta upp allt till December när man kan njuta hela året? Aja, jag kan själv tycka att det är lite tidigt, men ändå! ;) Gott var det i alla fall igår när jag, mamma, min sambo och farmor plockade lingon och gjorde rårörda lingon samtidigt som vi åt mumsiga lussekatter!
 
Har även lånat hem tre jultidningar från min mosters granne! Så nu har jag beställt en hel hög med julklappar! Det är så mysigt att bläddra i jultidningar även om mycket är "vanliga" saker. I alla fall så har jag fått ihop hela 10 julklappar från jultidningarna! Så nu har jag lite mindre att köpa! :)
 
Föresten så har jag börjat spana och småköpa lite julklappar. Det blir ju inte lika dyrt i December om man börjar i tid!  Så jag planerar att köpa lite julklappar då och då fram till julafton! :)
 
Jag tror inte att någon har missat att Blossas årsglögg ska få smaken "Ingefära och Yuzu". Men tror ni att den är god? :) Ni som kanske rentav redan har smakat den, vad tyckte ni? :)
 


Kommentarer
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Hehe jag förstår. Jag bakade själv i juli :-)

Blossan är jättegod. I min mun näst bäst hittills. Man kanske ska... Ja det ska jag. Värma lite. Mmmm

2012-09-17 » 20:04:14 URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Helly

Härligt med lussebak redan. Gillar din tanke om att man ska göra det man blir glad av. Fast då är jag rädd att jag skulle koka knäck och baka pepparkakor varje dag ;)
Glöggen var i helt min smak. Smakade mycket glögg fast med en syrligare ton. Bra komplement till den vanliga glöggen. Hoppas du gillar den också.

2012-09-18 » 15:50:41 URL: http://hellysjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!