Linneas Jul

Att hjälpa varandra


Efter att ha sett detta inlägg hos Tomtens dotter, blev jag väldigt berörd av klippet hon hade lagt upp.

Det är så svårt att förstå, hur mycket människor får lida i världen. Det gör ont att tänka på det, därför låter många människor bli. Själv är jag fadder till en flicka i Afghanistan, vilket jag har varit i över ett år. Jag blev det när jag gick på Gymnasiet och trots att jag endast fick 1000 kr i studiebidrag, så valde jag att skänka 100 kr av dem till henne. (Jag och min pappa är fadder tillsammans och skänker 100 kr var). Jag brukar inte tala om att jag är fadder, inte ens med mina närmsta vänner, eftersom jag inte vill att de ska "helgon" förklara mig. Jag anser nämligen att det är alla människors (som har möjlighet) plikt att hjälpa varandra.

Därför tog jag givetvis upp mobilen och sms:ade 50 kr till läkare utan gränser. Gör det du också!

SMSa ordet LIV till 72920 för att skänka 50 kronor till Läkare Utan Gränser.


Kommentarer
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Tack för att du sprider ordet!!

Kram

2011-11-30 » 23:53:28 URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!