Linneas Jul

Mitt vinterland!


Nu har jag skaffat mig en julblogg!

Jag älskar julen och tycker att det är den absolut bästa tiden på året! Så varför inte dela med mig av min julkänsla till alla andra jultokiga? Själv älskar jag att läsa andras julbloggar och drömma lite om den kommande julen ^^

Eftersom det här är det absolut första inlägget så tänkte jag slänga in en liten lista, som jag har lånat härifrån: Lisas Vinterland :)

1. Hur mycket längtar du till julen just nu på en skala 1-10?
Oj, det är nog en 9:a.. Jag längtar otroligt mycket efter allt som har med julen att göra! Men ibland måste jag säga åt mig själv, hösten är ju också fantastisk!

2. När vill du att första snön faller?
I November :)

3. Köper du levande gran, hugger en själv i skogen eller använder plastgran?
Jag och min sambo har en plastgran, eftersom han är allergisk. Men mina föräldrar har alltid haft en riktig gran som dom antingen köper själv eller hugger i grannens skog, som dom självklart frågar om lov till. Jag föredrar dock en riktig gran då jag tycker att stämningen, doften, utseendet på en riktig gran är så mycket bättre än en plast.

4. Har du redan börjat förbereda inför julen, isåfall vad?
Jag har börjat handla lite julklappar ^^ Dessutom så har en och annan jullåt spelats i lägenheten! *Fniss*

5. När tycker du att det är okej att börja med julens sysslor?
Oj, när man vill! :D Själv börjar jag med pysslet och julbakning m.m. i början av December :)

6. Finns det något du vill göra annorlunda detta år motför tidigare år?
Inte åka runt så mycket på julafton som tidigare. Förra året var vi på tre olika ställen, så man hann inte riktigt slappna av! Detta år skall det bara bli två. Hos min Sambos familj och hos min farmor och farfar med en del av min släkt :) Dessutom så vill jag ha mer julstämning! Mer julfilmer, julmusik, julprogram osv! :)

7.När börjar du köpa julklappar? För sent eller i god tid?
Haha, jag börjar alltid i tid ^^ Men brukar ändå handla de sista klapparna den 23:e x)

8. Om förra julen fick betyg, vilket skulle du ge? Motivera.
En stark 8:a. Den var helt underbar, bortsett från allt bilåkande!

9. Föredrar du att vara många eller få på julafton?
Jag tycker det antal vi brukar vara är perfekt :) Ungefär 10 pers, hos sambons familj och 11 hos farmor och farfar :)

10. Om du fick välja; nämn tre personer du skulle vilja spendera en julhelg med och varför.
Ernst (Julmysgubben själv! Han fixar julstämningen! :D), Arne Weise (Han kan ha en egen "Kalles jul" för mig ^^) och Leila (Allt mumsigt hon lagar!!  ^^)



(Bilderna är lånade från google.se)





Kommentarer
Postat av: Monica

Det här blir kul!!! :)



Nu har vi jul, här i vårt hus!

Trallallallallallaaaaaa!

2011-09-22 » 17:15:07
Postat av: Tomtens Dotter

Kul med ytterligare en julblogg :-)

Välkommen i skaran!

2011-09-24 » 13:08:48 URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Lisas Vinterland

Kul att du också svarade!! :)

2011-09-28 » 00:06:45 URL: http://lisasvinterland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!