Linneas Jul

Vit ischoklad


Jag är inte så jätte förtjust i ischoklad, men när jag träffade min kusin förra veckan så tipsade hon mig om Vit Ischoklad som hade blivit jätte populär bland dem hon bjöd, som inte tyckte om "vanlig" is choklad. Så jag kikade runt lite på nätet och hittade det här receptet från Kokaihop.

30 portioner/st.

100 gram kokosfett
100 gram vit choklad

 GÖR SÅ HÄR

1. Bryt sönder chokladen och lägg den tillsammans med kokosfettet i en bunke.

2. Ställ bunken i en kastrull med kokande vatten. Rör om och låt det hela smälta till en jämn massa.

3. Fyll små aluminiumsformar med chokladsmeten och ställ dem kallt en timme.


Bilden är lånad här.

Jag hittade en hel del olika recept när jag googlade på Vit ischoklad, en hel del hade dessutom florsocker i. Men hur enkelt är inte receptet ovan? Bara att slänga ihop! :)


Kommentarer
Postat av: Helena - Hellys Jul

Jag är heller ingen stor fan av ischoklad så detta kan absolut vara nått för mig. Värt att testa! Tack! :)

2011-10-31 » 11:01:16 URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ja, vit ischoklad är verkligen en hit! älskar det :) brukar också ha i polka i min vita ischoklad, det är verkligen ett tips om man gillar sånt :)

2011-10-31 » 13:17:51 URL: http://arildsdottir.blogg.se/
Postat av: Elisa

Fast det var inte vit ischoklad som jag tipsade om utan ljus ischoklad :) Eftersom de flesta som inte gillar mörk choklad tycker om ljus choklad så var det en hit att bjuda på hos dem:) Men ljus ischoklad görs på samma sätt som man gör vanlig ischoklad bara att man använder ljus choklad istället :) Men vit ischoklad är säkert himlans gott det med :D Iaf för mig som gillar vit choklad:D

2011-10-31 » 17:21:56
Postat av: Sofia

Sv: Tack så mycket! och efter att ha kikat in här och läst lite måste jag absolut säga detsamma!! :))

2011-11-01 » 17:20:27 URL: http://julenhososs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!