Linneas Jul

Födelsedagspresenter


Egentligen har det inte så mycket med julen att göra, men jag tänkte skriva upp lite av det jag fick i present när jag fyllde år! :) Jag tänkte att det kanske kan vara ett litet julklappstips samtidigt :)



Bilden är lånad här.
Jag fick en eltandborste av min sambo, precis en likadan som den ovan. Jag älskar den! Det blir så stor skillnad i jämförelse med en vanlig tandborste! Just den här varianten är ganska dyr, men det finns en del billigare varianter! :) Kanske en julklapp till mamma eller pappa?


Bilden är lånad här.
En Tassimo maskin fick jag av mina svärföräldrar. Jag har inte hunnit använda den än, men jag har druckit tassimo kaffe tidigare och det är jätte gott! Så jag rekomenderar verkligen denna! *mums!* Ännu en julklapp till mamma, pappa, syskon?


Bilden är lånad här.
Det här är en "översättningspenna", jag vet inte riktigt vad de kallas för. Den fick jag av mina föräldrar i present för ca en månad sedan. Den använder jag när jag läser mina kursböcker på engelska. Istället för att slå upp orden i en ordbok eller på internet så är det bara att dra pennan över ordet och så får man det översatt! Den variant jag har läser dessutom upp ordet om man vill det! :) Den är superbra, för det går mycket snabbare än att slå upp ordet på annat sätt. Så denna rekomenderar jag verkligen om man känner någon som pluggar och läser mycket kurslitteratur på engelska, eller endast för den som vill läsa mer skönlitteratur på engelska! En kanonbra uppfinning! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!